Dienstverleningsrapportage in nieuw jasje

P-Direkt heeft de dienstverleningsrapportage in een nieuw jasje gegoten. In een opmaak van twee pagina’s staat overzichtelijk bij elkaar hoe P-Direkt scoort op negen prestatie-indicatoren. Op pagina 1 staat een managementsamenvatting in cijfers, op pagina 2 volgt een toelichting van de belangrijkste ontwikkelingen. De eerste dienstverleningsrapportage nieuwe stijl gaat over de prestaties in januari 2021.

Prestaties in januari 2021

In januari 2021 was het een uitdaging om voldoende capaciteit in te zetten op de verschillende werkprocessen. Net als in december 2020 moesten we keuzes maken. We gaven voorrang aan de processen die directe gevolgen hebben voor de salarisbetaling. Ondanks de aanhoudende drukte in januari 2021 beoordeelden onze gebruikers de dienstverlening van P-Direkt met gemiddeld een mooie 7,3.

De 9 prestatie-indicatoren van P-Direkt

De dienstverlening van P-Direkt moet voldoen aan negen prestatie-indicatoren. Soms halen we zo’n norm niet. Dan geven we daarvoor een toelichting in de dienstverleningsrapportage. De negen prestatie-indicatoren zijn:

  1. medewerkers en managers waarderen de dienstverlening van P-Direkt met minimaal een 7
  2. P-Direkt beantwoordt 90% van de vragen en klachten binnen 5 werkdagen
  3. P-Direkt verwerkt 90% van de wijzigingen binnen 5 werkdagen
  4. P-Direkt archiveert 90% van de documenten binnen 10 werkdagen
  5. De gemiddelde wachttijd per dag aan de telefoon is maximaal 45 seconden
  6. P-Direkt verwerkt 98% van de wijzigingen op de juiste manier
  7. P-Direkt verzorgt in 98% van de gevallen voor een tijdige en volledige datalevering via interfaces
  8. het contactcenter van P-Direkt is in 98% van de tijd bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 22.00 uur
  9. het P-Direktportaal is in 98% van de tijd 7 dagen per week en 24 uur per dag beschikbaar. Op werkdagen geldt een beschikbaarheidsnorm tussen 8.00 tot 17.00 uur

Over de dienstverleningsrapportage

P-Direkt publiceert elke maand een overzicht met hoe we scoren op negen prestatie-indicatoren. Vier keer per jaar publiceren we ook een kwartaalrapportage.

Volg ons ook op LinkedIn, Twitter en ons YouTube-kanaal!