Uitbreiding chatfunctie: nu ook voor uw vragen over verlof en PAS-regeling

P-Direkt vernieuwt stapsgewijs het P-Direktportaal. Met het programma Mijn P-Direkt werken we toe naar een gebruikersvriendelijker portaal. Zo kunt u sinds november, naast bellen en e-mailen, ook chatten met P-Direkt. En ook via dat kanaal weet u ons goed te vinden: de eerste week voerden we al 138 chatgesprekken. En de reacties zijn positief: “ik ben goed en snel geholpen!” U waardeerde de chatfunctie deze eerste periode met een mooie 8,4.

Om u nog beter van dienst te zijn, hebben wij onze klantinteractie eind vorig jaar aangevuld met een chatfunctie. Zo kunt u zelf kiezen of u uw vraag via telefoon, e-mail of chat aan ons stelt. Uit de feedback die wij hebben mogen ontvangen, blijkt dat u deze uitbreiding weet te waarderen. Enkele gehoorde opmerkingen zijn: “chatten gaat makkelijk tussen de andere werkzaamheden door”, “het is sneller dan bellen en ik stoor mijn collega’s er niet mee”, en “ik had snel antwoord op mijn vraag en het was prettig om een dialoog te kunnen hebben”.

Gefaseerde invoering

Om de invoering van het chatkanaal goed te organiseren, is ervoor gekozen om het gefaseerd in te voeren. Kon u sinds november al terecht met uw vragen over personeelsgesprekken en inloggen op het P-Direktportaal, vanaf 10 januari kunt u ook via chat contact opnemen over verlof en de PAS-regeling. Later dit jaar zullen andere processen volgen.

Bij personeelsgesprekken en inloggen, de onderwerpen waarover nu al gechat kan worden, merken wij dat er minder gebeld wordt. Chat blijkt dus inderdaad een mooie aanvulling.

Snel en toch persoonlijk

Uit de reacties blijkt dat u vooral de snelheid van reageren waardeert, in combinatie met het persoonlijke aspect van chat. Chat vraagt in de communicatie om een eigen aanpak: de interactie maakt het direct, snel en vaak informeler van toon dan bijvoorbeeld e-mail. Om te zorgen dat onze medewerkers u goed voorbereid te woord kunnen staan krijgen zij dan ook een training. Hier leren zij hoe zij de snelheid van reageren combineren met de klantgerichtheid die u van ons gewend bent.

De medewerkers die u nu al te woord staan via chat zijn enthousiast over deze nieuwe dienstverlening: “Bij het eerste gesprek voelde ik wel een gezonde spanning, maar ik werd ook geprikkeld. Het is weer net iets anders en er ontstaat een leuke dynamiek. Het is fijn om de klant nu ook op deze manier te kunnen helpen. Ik kijk uit naar meer chatgesprekken!”

Ook chatten met P-Direkt?

Chatten met P-Direkt doet u via het P-Direktportaal. Dit kan op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.

Bellen of e-mailen kan ook!

Is uw vraag niet geschikt voor de chat of spreekt u ons graag persoonlijk? U kunt ons natuurlijk altijd e-mailen. Telefonisch staan we u graag te woord tot 22.00. Neem gerust contact op, wij helpen u graag.