Edgar Heijmans over de aangepaste missie en visie van P-Direkt

P-Direkt is 2016 begonnen met een hernieuwde missie, visie en merkbelofte. Voor een organisatie waarin verandering tot het DNA behoort, zoals P-Direkt, is dat niet gek. Directeur Edgar Heijmans hierover: ‘Wij zijn continu in beweging. Je checkt dan ook regelmatig of je missie en visie nog wel aansluiten op de realiteit en vice versa.’

Edgar Heijmans, directeur P-Direkt

Edgar:

‘Een missie verandert eigenlijk nooit zoveel. Het is namelijk  de richting die je op wilt gaan als organisatie. P-Direkt heeft zijn missie slechts scherper geformuleerd. Onze visie, dus hoe we als organisatie naar onze missie willen toewerken, is wel degelijk aangepast. Uit gesprekken en feedback met onze eindgebruikers, stakeholders en medewerkers blijkt dat de uitgangspunten die we hadden bij de oprichting van P-Direkt (manager en employee selfservice) niet altijd voldoende in lijn zijn met de verwachtingen die men van onze dienstverlening heeft.’

Aangepaste merkbelofte: 'Mijn P-Direkt, zo geregeld!'

Er is daarom besloten om het concept van selfservice pragmatischer in te zetten. Dit komt het beste naar voren in de aangepaste merkbelofte: ‘Mijn P-Direkt, zo geregeld!’. Edgar: ‘Mijn P-Direkt, zo geregeld staat voor de persoonlijke dienstverlening, die zo efficiënt en makkelijk mogelijk wordt aangeboden. Het gaat er niet per definitie om dat de ambtenaren zélf hun personeelszaken regelen, maar dat de processen binnen het hr-domein zo efficiënt mogelijk zijn ontworpen. Een proces, gericht op selfservice, maar waarbij je 20 digitale pagina’s moet doorlopen, is natuurlijk voor elke partij niet wenselijk.

Dit betekent niet dat het idee van self service verdwijnt. We willen alleen de efficiency van onze processen en daarmee ook de eindgebruiker nog meer op de eerste plek zetten. Op het moment dat efficiency in het geding komt, gaan we dus ingrijpen. 'Mijn P-Direkt, zo geregeld!' staat voor het persoonlijke contact dat we willen met onze klanten en stakeholders. En dit contact moet zo makkelijk mogelijk zijn.’

Benieuwd naar de aangepaste missie, visie en merkbelofte?

Lees de aangepaste missie en visie in het jaarplan van P-Direkt.