P-Direkt staat voor het leveren van een efficiënte en kwalitatief hoogwaardige salaris- en personeelsadministratie. Wij ondersteunen meer dan 120.000 werkgevers en werknemers binnen de sector Rijk met innovatieve technologie bij het gemakkelijk regelen van hun personeelszaken.

P-Direkt in 80 seconden

Wij zijn P-Direkt.

Wij helpen 120.000 rijksambtenaren met het gemakkelijk regelen van hun personeelszaken en zorgen voor hun salarisbetaling. Wij beheren 250.000 personeelsdossiers en beantwoorden jaarlijks 270.000 gebruikersvragen. Omdat we werken met het online P-Direktportaal en de P-Direktapp kunnen medewerkers en managers hun personeelszaken gemakkelijk zelf regelen - 24 uur per dag.

In het P-Direktportaal staat alles wat zij daarvoor nodig hebben. Van salaris tot verlof. En van declaraties tot een adreswijziging. Daarnaast informeren we over rijksbrede wet- en regelgeving op het gebied van HR.

En daar blijft het niet bij. Ons contactcenter helpt gebruikers bij vragen over hun personeelszaken. Elke werkdag van acht uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds.

Betrouwbaar, efficiënt, klantgericht en innovatief: onze dienstverlening ligt op het snijvlak van HR en ICT en wordt continu verbeterd. Dit doen we al 10 jaar lang samen met onze gebruikers, experts en de ministeries, zodat we altijd een optimale service kunnen bieden. Mijn P-Direkt, zo geregeld!

P-Direkt in het kort

We bedienen de rijksambtenaar via het P-Direktportaal (ons HR-transactieportaal), de P-Direkt app (een app waarmee verlof kan worden geregistreerd), Informatie Rijkspersoneel (de webpagina met uitleg over het ARAR, de ‘CAO’ voor het Rijk) en Rijksportaal Personeel (de intranetpagina van het Rijk waarop alle rijksbrede en ministeriespecifieke informatie staat over de arbeidsvoorwaarden en rechtspositie en het gebruik van het P-Direktportaal).

De medewerkers van ons contactcenter staan tussen 8.00 uur en 22.00 uur klaar om alle binnenkomende vragen en verzoeken te beantwoorden.