Over P-Direkt

P-Direkt staat voor het leveren van een efficiënte en kwalitatief hoogwaardige salaris- en personeelsadministratie. Wij bedienen meer dan 120.000 rijksambtenaren en helpen hen met het gemakkelijk regelen van hun personeelszaken.

Dit doen we via het P-Direktportaal (ons HR-transactieportaal), de P-Direkt app (een app, waarmee verlof kan worden geregistreerd), Informatie Rijkspersoneel (de webpagina met uitleg over het ARAR, de ‘CAO’ voor het Rijk) en Rijksportaal Personeel (de intranetpagina van het Rijk waarop alle rijksbrede en ministeriespecifieke informatie staat over de arbeidsvoorwaarden en rechtspositie en het gebruik van het P-Direktportaal).

(Een animatie.)

VOICE-OVER: Dit zijn Caroline, manager bij Rijkswaterstaat Said, medewerker Belastingdienst, bewaker Henk en Marcel, medewerker Economische Zaken.

Vroeger konden zij voor alle personeelsadministratie terecht bij hun eigen ministerie. Erg persoonlijk, iedereen op z'n eigen manier maar niet altijd efficiënt. Daarom besloot het kabinet de personeelsadministratie van twaalf ministeries via één gemeenschappelijk Shared Service Centre te laten verlopen en dat is P-Direkt.

Via P-Direkt zijn meer dan 120.000 rijksambtenaren verantwoordelijk voor hun eigen personeelszaken via één online-portaal met ondersteuning op afstand.

Dus meer zelfstandigheid en meer digitalisering.

Kortom, modern en efficiënt.

Toch ontstond kritiek. De focus lag te veel op het IT-proces en te weinig op de klantbeleving.

Daarom is P-Direkt gestart met het programma 'De gebruiker centraal' om kennis over en van de eindgebruiker te vergroten de klant te betrekken bij alle ontwikkelingen en zo de online- en offline-dienstverlening te verbeteren.

Het vervolg is om het gebruikersperspectief in te bedden in het DNA van de organisatie.

Met het programma 'De gebruiker centraal' is de gebruikerstevredenheid sterk gestegen.

P-Direkt stemt haar diensten beter af op de klantbehoeften én heeft een duidelijk gezicht gekregen.

P-Direkt: efficiënte dienstverlening en de gebruiker centraal.